Globális nézettség:

Nyikom starthely (teszt) időjárása:

Képtárunk:

Videótárunk:

Végre elszántam magam, hogy képernyőre vessem, azokat az élményeimet, amit hegymászásaim során átéltem. Ezeket a bejegyzéseket akár a túranaplómból is kivághattam volna, de az a helyzet, hogy kicsit késett a megírása :-). Előre felhívom MINDEN kedves olvasó figyelmét, hogy az itt közölt útvonalakat, adatokat, stb. fenntartással kezelje és máshol is nézzen utána a pillanatnyi helyzetnek!

1. bejegyzés:

Szlovákia - Rysy (Szlovák oldal)

Időpont: 2003. június 25.
Utazás időtartama: ~8 óra
Csúcs: 2499,6 m
Szintemelkedés: ~1200 m
Túra időtartama: ~10 óra
Nehézség: ***
Felszerelés: alap túra + meleg ruházat az időjárás függvényében
Segítség:1.,Információk a Magas-Tátráról 2.,Online turista térkép 3.,Időjárás előrejelzés
Megjegyzés: A túra 9 évvel ezelőtt történt, de mégis leírom, hiszen ez volt az első 2000 m fölötti hegy, amit megmásztam.

A Nyikom HTK szervezte meg a "Rysy hegycsúcs meghódítása" elnevezésű expedíciót, amire 1 hét alatt 8 ember jelentkezett. Reggel 5:00-kor volt tervezve az indulás. A csapat (Szabó Peti és két munkatársa, Anita, Bence, Sándor Peti, Ágnes és István) 6:00 -kor elindult PásztórólSalgótarján felé. Gyors határátkelés után irány Poprád, majd Ótátrafüred, innen pedig a Csorba-tóparkolója(a parkoló fizetős volt, behajtás csak engedéllyel). Bakancsok, hátizsákok föl, lóvé kicsengetve, aztán gyalog elindultunk a szerpentines kiskavicsos autóúton felfelé. A Poprádi tóból lefolyó kis hegyi patak több helyen metszette utunkat, ami nagyon szép látvány volt a magas fenyőkkel a háttérben. Napsütéses/felhős időben felértünk a tóhoz 9 óra körül, leültünk a padokra és megreggeliztünk (bár ez utólag átgondolva nem volt túl jó ötlet-inkább előbb kellet volna). Egy kis nézelődés után irány a hegy. A turistautat jelző tábla mellett egy kihagyhatatlan ajánlat volt, ha a Rysy felé a menedékházba felviszel 1 zsák szenet, kapsz 2 ingyen teát (mi ezt természetesen skipp-eltük).Lassan elértük a törpefenyők szintjét, majd a Békás-tavakat is. Innen egyre többet láttunk a tájból, majd a felhők közül a csúcsok ormai is körvonalazódni kezdtek. Eddigre Peti munkatársai is rájöttek mibe vágták a fejszéjüket és inkább visszafordultak. Mindenkinek nagyon tetszett a táj és bíztunk benne, ha felérünk szép tiszta lesz az időnk. A kőrengetegben kanyargó kis ösvényen Sz. Petivel előrementünk egy-két kanyart levágva, de a szlovák hegyi kopók gyorsan visszatérítettek minket. Amikor már nem tudtam tartani a tempót megálltam nézelődni és megvártam a többieket (sajnos nem szakadozott fel a felhőzet, viszont a felhőalap egyre magasabban volt). A következő szakaszon egy kifeszített lánc segítségével kellett felhúzódzkodni a sziklán, amin kisebb vízfolyás volt (persze itt egy hölgy pánikolt, hogyŐ itt nem tud felmenni és így egy komoly forgalmi dugót alakított ki). Választottunk egy alternatív útvonalat, így ez a rész elég izgalmasra sikeredett.Nemsokára elértük a Hunfalvy-hágó alatti menedékházat, és forró teát iszogattunk, majd indultunk is csúcsra. Fenn még volt hó így hát muszáj volt hógolyózni és hóembert építeni. A Rysy csúcsán sokan nézelődtek/fényképeztek, így figyelni kellett kit gáncsolok el. Sajnos felhőben voltunk így csak néha lehetett szétnézni, de amit láttunk az csodálatos volt. A csúcson egy tábla figyelmeztet, hogy ez a szlovák-lengyel határ,úgyhogy legközelebb viszek útlevelet is ? Kis ücsörgés és nézelődés után indultunk is vissza a menedékházhoz. Rendeltünk kaját, vettünk pólókat, plüss mormotákat, meg sapkát a hideg szél ellen.Ezután irány a kocsi. Lefelé gyorsan fogytak a szintek, de így is éppen sötétedésre értünk vissza az autóhoz. Laza, kirándulós, megállós, kajálós tempóban mentünk, de így is elfáradtunk. Nagyon szép élményekkel indultunk hazafelé, és éjfél után értünk Pásztóra.

Egyszer még szép időben a lengyel oldalról biztos megmászom a hegyet! Ajánlom családoknak, baráti társaságoknak és mindazoknak, akiknek a lábán már volt túracipő!

További képek:   Írta és szerkesztette: Sándor Péter

Utolsó frissítés: 2012. január 15.